Praktikant til marketing og kommunikation

Praktikant til marketing og kommunikation

Vi søger en praktikant til at engagere vores publikum på sociale og digitale kanaler.

  • Vil du være med til at sætte den kulturelle dagsorden i Nordens største musikhus og skabe indhold, der involverer, inspirerer og engagerer?
  • Har du mod på at arbejde med tekst, billeder og video på digitale platforme?
  • Vil du være med til at ramme Musikhusets op mod 1 million gæster med engagerende og relevant kommunikation?

Så er du måske Musikhusets nye praktikant.

Musikhusets PR og marketingafdeling skal sikre billetsalg og vedkommende kommunikation af de mere end 1.500 liveoplevelser, der hvert år foregår på husets 10 scener.

Det sker gennem annoncering på eksterne platforme og produktion af digitalt indhold i form af tekst, video og billeder til Musikhusets egne mediekanaler.

I samarbejde med Musikhusets marketingteam af 3 fastansatte og flere studentermedhjælpere er du med til at gøre kommunikation og dialog med Musikhusets gæster nærværende, vedkommende og interessant.

Du får et stort ansvar og mulighed for at arbejde med kommunikation via nyhedsbreve, sociale medier, pressearbejde, fordelsklubber, artikelskrivning og Musikhusets hjemmeside.

Dine opgaver

  • Publikumsansvar under afvikling af arrangementer, samt koordinering af sals- og garderobepersonalet
  • Vagtopgaver herunder daglig opsyn, lukkerundering, samt ad hoc-opgaver indenfor brand- og sikkerhed
  • Almindelige receptionsopgaver, herunder modtagelse af besøgende, servicering af Musikhusets gæster og lejere, salg af p-kort, udlån af nøgler, anvendelse af booking- og andre IT-systemer, samt administrative opgaver
  • Øvrige Ad Hoc-opgaver

Din profil

  • Ugentlige og segmenterede nyhedsbreve
  • Sociale medier; primært Facebook, Instagram og Youtube
    • Kreativ konceptudvikling og vinkling af indhold og opslag
    • Interviews med publikum og kunstnere
    • Videoproduktion og klipning via videokamera og mobil
  • Planlægning, koordinering og udførelse af pressearbejde
  • Indhold, SEO og opdateringer af Musikhusets hjemmeside
  • Researche og skrive artikler til Musikhusets magasiner
  • Mulighed for at stifte bekendtskab med anden digital markedsføring

Vejledning og læring

Praktikantforløbet inkuderer løbende få feedback og læring fra kollegerne i afdelingen. De sørger desuden for, at praktikanten altid har arbejdsopgaver og hjælper også med til, at praktikantens egne idéer kan realiseres med stor mulighed for selv at have indflydelse på sammensætningen af opgaver.

Praktikperiode

  • Efteråret 2020

Noget for dig?

Send en motiveret ansøgning og CV til Thomas Råhlin på thr@aarhus.dk.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Thomas på 22 30 96 22.

Ansøgningsfrist: 25. juni 2020.

Om Musikhuset Aarhus

  • Musikhuset Aarhus er Nordens største musikhus og bliver hvert år besøgt af op mod 1 million gæster. Med storslået akustik og smuk arkitektur danner husets seks sale og 10 scener ramme om mere end 1.500 årlige arrangementer.
  • Musikhuset byder på oplevelser for enhver smag. Børneforestillinger, koncerter, musicals, comedy, dans, teater, opera, filmkoncerter, symfonikoncerter samt møder, events og konferencer.

Læs mere om Musikhuset Aarhus.

Musikhuset Aarhus er en forvaltning under Aarhus Kommune.