Information om Coronavirus

Information om Coronavirus

Musikhuset genåbner den 6. maj. Vi glæder os meget til at byde jer velkommen og til at give jer de fede liveoplevelser, vi alle har savnet.

Musikhuset er åbent for publikum igen. Vi sørger for at skabe de bedst mulige rammer, så vi alle kan få nogle gode oplevelser i trygge rammer.

På denne side opdaterer vi løbende de generelle retningslinier. Hvis du har billet til Musikhuset, får du en mail eller sms i ugen op til arrangementet, hvor vi går i detaljer med, hvad du skal være ekstra opmærksom på, når du besøger Musikhuset.

Sådan passer vi på dig i Musikhuset

Vi følger de officielle anbefalinger om corona-virus tæt og sørger for, at du kan få en tryg oplevelse, når du besøger os. Her kan du se nogle af de tiltag, vi gør for at passe på vores gæster.
  • Publikum placeres sikkert i salen med et sædes mellemrum til andre personer, par eller grupper.
  • Der er ingen fælles garderobe. Det er tilladt at tage tasker og jakker med ind i salen.
  • Der er håndsprit til rådighed ved alle indgange og i foyerområderne.
  • Hvis du føler dig usikker, kan du altid henvende dig til vores personale, som står din rådighed.

Coronapas og mundbind

  • Medbring coronapas og ID.
  • Kom i god tid. Musikhuset åbner 1 time før arrangementsstart.
  • Bliv hjemme, hvis du føler dig syg.
  • Informér dem, du skal i Musikhuset med, om vores retningslinier.
  • Alle personer over 12 skal bære mundbind.

Det er et krav, at alle fra og med 15 år, som besøger Musikhuset, skal fremvise et gyldigt coronapas. Husk at medbringe en udskrift af coronapasset eller have sikret dig, at du kan tilgå det på din telefon. Du kan vise det som screenshot eller via MinSundhed. 

Med kravet om fremvisning af et coronapas gælder det, at gæster skal kunne forevise dokumentation for enten vaccination, negativ test eller tidligere smitte. Det betyder, at følgende dokumentationsmuligheder gælder som adgang:

  • Et gennemført vaccinationsforløb. Et vaccinationsforløb anses for gennemført 14 dage efter den afsluttende dosis.
  • Et negativt testresultat, der er højst 72 timer gammel regnet fra tidspunktet, hvor testen er foretaget. En covid-19-test kan være foretaget som en PCR-test eller antigentest(hurtigtest).
  • Et positivt resultat af en covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 180 dage gammel regnet fra tidspunktet, hvor testen blev foretaget.

Husk også at medbringe ID i form af pas, kørekort eller sundhedskort. Navnet på indehaveren af coronapasset skal svare til navnet på medbragt ID.

Alle gæster over 12 år skal bære mundbind, når de bevæger sig rundt i Musikhuset. Mundbindet må først tages af, når man sidder på sin plads i caféen, brasseriet eller salen.

Du kan læse alle detaljer om myndighedernes regler og retningslinier på coronasmitte.dk.

Vi håber på din forståelse, så vi kan passe godt på hinanden og få en god oplevelse i Musikhuset. 

Foreløbig er der begrænsninger på antallet af tilladte gæster i vores sale, og gæster skal være fordelt med sikker afstand. Der kan imidlertid hurtigt komme ændringer, og vi følger naturligvis løbende myndighedernes udmeldinger.

Vi vil bestræbe os på, at I får besked om ændringer så hurtigt som muligt og senest fem dage før forestillingen.

Vi beklager de gener, det måtte medføre og takker mange gange for jeres forståelse.

Vi får rigtig mange henvendelser på mail og telefon og har svært ved at nå at besvare dem alle hurtigt. Vi vil derfor opfordre alle til ikke at kontakte os. Vi kontakter jer.

Pas godt på hinanden!

Vi refunderer din billet, hvis arrangementet er aflyst

Hvis dit arrangement er blevet aflyst eller vi er nødt til at reducere kapaciteten i salen på grund af coronavirus, refunderer vi din billet. Det samme gælder forudbestilt mad og drikke.

Hvis dit arrangement er blevet udsat til en senere dato på grund af corona-situationen, får du tilbudt billetter til den nye dato. Hvis du er forhindret i at komme på den nye dato, kan du vælge at anmode om refusion indenfor den oplyste frist.

Læs mere om refusion af billetter her.

Vi kontakter alle billetkøbere personligt på mail eller telefon.

Vi arbejder så hurtigt som muligt på at besvare jeres henvendelser, men beder om forståelse for, at vi ikke svarer med det samme.

Aktuelle ændringer

Vi melder aflysninger og flytninger ud efterhånden, som vi får datoer afklaret med kunstnerne. Derefter skriver vi ud til alle billetkøbere.
Vi håber på jeres forståelse - og hold øje med jeres indbakker.

Flyttede arrangementer:

Titel

Dato

Flyttet til

Jacob Dinesen #Aloneontheroad

15. maj kl. 15 

12. september 2021
Jacob Dinesen #Aloneontheroad

15. maj kl. 20

12. september 2021
Sebastian

15. maj 17:30 og 20:30

27. februar 2022
Thomas Buttenschøn foredrag

18. maj

27. september 2021
Morten Münster

18. maj

20. september 2021
Christian Fuhlendorff

20. maj

23. oktober 2021
Ginne Marker

22. maj

30. maj 2021
Stacey Kent & Aarhus Jazz Orchestra

9. juli 

Stacey Kent og Jim Tomlinson erstattes med Caroline Henderson & Steen Jørgensen med Aarhus Jazz Orchestra
Jimmy Carr

2. oktober

21. oktober 2022

Aflyste arrangementer:

Bemærk: Vi kontakter jer og refunderer pengene direkte til jeres konto.

Titel

Dato

Status

Bratschaften

28. maj

Aflyst

Side by Side

29. maj

Aflyst

Alle berørte gæster kontaktes direkte pr. mail og sms.

Andre arrangørere i Musikhuset Aarhus

Aarhus Symfoniorkesters arrangementer: https://www.aarhussymfoni.dk/covid-19/

Filurens arrangementer for børn: https://filuren.dk/

Den Jyske Operas arrangementer: https://jyske-opera.dk/

 

Vi henviser til de officielle myndigheder

Vi henviser til de officielle retningslinjer og information fra beredskabets- og sundhedsstyrelsens vedr. situationen: http://coronasmitte.dk/ og www.sst.dk/corona

Aarhus Kommunes samlede information vedr. corona: www.aarhus.dk/corona

 

Med venlig hilsen Musikhuset