1920 1980 MG 3295
18/05-2022

Masser af gratis sommerkoncerter i Musikhusparken

Musikhuset skyder sommeren i gang med gratis koncerter under åben himmel og præsenterer det mest omfattende program nogensinde under årets jazzfestival

Der er liveoplevelser for fuld musik, når Musikhuset hen over sommeren inviterer til 15 gratis koncerter i Musikhusparken. Koncerterne foregår på en scene i det karakteristiske spejlbassin foran Musikhuset.

”Vi glæder os til at skabe sommerliv i Musikhusparken med masser af fed musik fra spændende, talentfulde musikere. Vi ønsker at åbne Musikhuset op ud imod byen og ser frem til en skøn koncertsommer med aarhusianerne og byens gæster” siger Musikhusets kunstneriske chef, Jeppe Uggerhøj.

Der bliver noget for enhver smag, hvad enten man er til jazz, pop, rock eller singer-songwriter. Koncertrækken bliver skudt i gang med lokal noisepop fra det aarhusianske band SORE den 18. juni.

De mange koncerter skal skabe liv i byens centrale og smukke park i sommermånederne, ligesom man kender det fra parkerne i større byer rundt om i verden. Håbet er, at Musikhusparken i endnu højere grad bliver et naturligt samlingspunkt, hvor mange forhåbentlig kan nyde sommersolen og musikken.

Musikhusets gratis sommerkoncerter er blevet til takket være en fornem donation fra Spar Nord Fonden.

Store stjerner og gratis glæder til jazzfest

Udover de mange gratis koncerter i spejlbassinet bliver der fuld knald på musikken under årets jazzfestival.

I sidste uge gik Musikhuset og Aarhus Jazz Orchestra ud med, at de udvider samarbejdet om at styrke jazzscenen i Aarhus med Musikhuset Swinger. Arrangementet er et stort event under Aarhus Jazz Festival 2022 med 17 gratis koncerter, hvor ambitionen er at samle op mod 10.000 publikummer til festivalstemning, god mad, fællesskab og store musikalske oplevelser.

Arrangementet erstatter det traditionsrige Ridehuset Swinger, som Aarhus Jazz Orchestra har arrangeret i mere end 30 år. Det sker på grund af byggeriet foran Aros med den store udvidelse The Next Level.

Aarhus Jazz Orchestra og Musikhuset fortsætter også traditionen og skyder jazzfestivalen i gang med den populære Jazzgalla. I år giver jazzorkestret koncert i suverænt selskab med brasilianske Eliane Elias, der er nyslået Grammy-vinder og en af de største nulevende jazzstjerner. Andre internationale stjerner som Melody Gardot, Lee Ritenour, Dave Grusin og danske Karl William med Peter Vuust Trio giver koncert i Musikhuset under Aarhus Jazz Festival.

Program for sommerkoncerter

Hold dig opdateret

#musikhusetaarhus #musikhuset #lifeislive

Forstærk kontraster